Social Buttons AV Magazine su Facebook AV Magazine su Twitter AV Magazine RSS AV Magazine Newsletter

Nuovo DVDO iScan VP20

di Emidio Frattaroli, pubblicata il 23 Maggio 2006, all 20:00 nel canale HT

“A pochi giorni dalla disponibilità della nuova scheda per il de-interlacing per il modello iScan VP30, la DVDO annuncia un nuovo scaler che potrebbe diventare un nuovo best-seller”

Con la crescente disponibilità dei primi proiettori e display a piena risoluzione HD, il mercato degli scaler video inizia a farsi sempre più agguerrito. Tra i principali produttori di processori video, con possibilità di de-interlacing e scaling del segnale video, DVDO è tra le aziende con i prodotti più interessanti. 

Attualmente, il prodotto di fascia alta della DVDO è il modello iScan VP30 che è stato aggiornato recentemente con una nuova scheda che introduce nuove elaborazioni per il de-interlacing di qualità ancora più elevata e che abbiamo presentato recentemente in questa notizia.

A pochi giorni dall'effettiva disponibilità della nuova scheda, DVDO sorprende il pubblico internazionale annunciando un nuovo prodotto che rischia di far precipitare l'interesse sul "vecchio" modello VP30. Il nuovo iScan VP20 utilizza la stessa identica architettura del modello superiore e rinuncio solo a marginali funzioni, come la disponibilità di uscite video analogiche.

Il nuovo VP20 non permette neanche l'aggiornamento con un ingresso SDI ed offre possibilità di intervento sulla gestione dei timings delle uscite video molto più limitate. D'altra parte, vista l'assenza di uscite vide analogiche, gli interventi sul segnale video DVI sono molto più limitate ed il nuovo VP20 offre comunque numerose risoluzioni d'uscita per la maggior parte dei display attualmente disponibili.

Il nuovo VP20, a fronte della stessa qualità sulle operazioni di scaling e de-interlacing del modello superiore, può ospitare la nuova de-interlacing card e dovrebbe avere un prezzo di listino nettamente più aggressivo e ben inferiore a 2.000 Euro. Tra le caratteristiche più interessanti, ricordiamo 9 ingressi video (di cui 3 HDMI), 8 ingressi audio ed uscita HDMI fino a risoluzione 1080p.

Caratteristiche principali

• ABT’s Precision Video Scaling IITM technology by ABT
• 10-bit Scaling, Enhanced Sharpness Control
• Motion source adaptive video deinterlacing (3:2 e 2:2 pulldown)
• Analog HD Transcoding and Processing
• Flexible Input and Output Aspect Ratio Control
• ABT’s RightrateTM (Framerate Conversion NTSC - PAL)
• ABT’s AutoVFRTM (Automatic Video Format Routing)
• Advanced Source Transition Management
• ABT’s AutoCUE-CTM (Chroma Upsampling Error detection and correction)
• Full-frame Timebase Correction
• High performance, multi-standard video decoder (10-bit SDTV, 12-bit EDTV & HDTV)
• High-quality super-adaptive comb filter with 2D Y/C separation
• Flexible Digital and Analog Audio switching and routing
• ABT’s Precision A/V Lipsync intelligent digital audio delay technology
• Accepts VRS Precision Deinterlacing Card (optional)

Per maggiori informazioni sui prodotti DVDO: www.dvdo.com

Fonte: N.D'A.



Commenti (14)

Gli autori dei commenti, e non la redazione, sono responsabili dei contenuti da loro inseriti - Info
Commento # 1 di: ciosse pubblicato il 23 Maggio 2006, 20:10
In sostanza il nuovo VP20 come de-interlacing cosa ha in dotazione?
Il nuovo oppure il vecchio de-interlacing che montava (o monta ancora se non si upgrada) VP30???
Commento # 2 di: N. D'Agostino pubblicato il 23 Maggio 2006, 20:32
Per chi desidera più info

DVDO iScan VP20/ABT 102
________________________________________
This is the definitive spec sheet on the DVDO iScan VP20:

The iScan™ VP20 is a high-definition video processor and A/V hub that converts standard or high definition from your DVD player, VCR, PVR, HD set top box, game console, or PC to one of many factory-defined output resolution between VGA and 1080p, including popular HDTV resolutions such as 720p and 1080i.

The VP20 serves as your complete A/V hub, providing simultaneous audio/video switching with deinterlacing/scaling which all on just one wire to your display.

• ABT’s Precision Video Scaling II technology – 10-bit
• Motion and source adaptive video deinterlacing for NTSC (3:2 and 2:2 pulldown; video) and PAL/SECAM (2:2 pulldown; video) sources (SiI504)

Upgradeable to the ABT102 Precision Deinterlacing Card

•SD(480i/576i) Source, Motion and Edge Adaptive Deinterlacing
o Five-field motion adaptive deinterlacing
o Edge adaptive processing to produce smooth diagonal edges
o Three frame video processing delay (Max)
o Game Modes with very low latency (sub-1 frame delay/2 frame delay with Edge adaptive processing)
• Arbitrary cadence detection (any:any) to detect non-standard cadences in input signals.
o Reliable 2:2 pull-down detection for 50Hz countries
o Detection of 2:2 to/from 3:2 crossfades and out of phase 3:2 crossfades
o Detection of multiple source types within a frame for example video titles over film
o Bad edit detection and compensation to minimize artifacts caused by sequence breaks in film content

• Factory defined output resolution between VGA and 1080p with all popular resolutions for digital displays
• Analog HD Transcoding and Processing
• Flexible Input and Output Aspect Ratio Control
&#8226; ABT&#8217;s Rightrate &#8211; PAL <->NTSC Conversion
&#8226; ABT&#8217;s AutoVFR &#8211; Intelligent Component Video Inputs with Automatic Video Format Routing
&#8226; Advanced Source Transition Management provides seamless transitions between source types
&#8226; ABT&#8217;s AutoCUE-C &#8211; Automatic Chroma Upsampling Error detection and correction
&#8226; Full-frame Timebase Correction
&#8226; High performance, multi-standard video decoder (10-bit: 480i/576i; 12-bit: 480p/576p/720p/1080i)
&#8226; High-quality super-adaptive comb filter with 2D Y/C separation
&#8226; Flexible Digital and Analog Audio switching and routing &#8211; four digital audio inputs and one analog audio input with two digital audio outputs (both active)
&#8226; ABT&#8217;s Precision A/V Lipsync intelligent digital audio delay technology to perfectly synchronize Audio and Video
&#8226; Factory defined output resolutions for Plasma, DLP-based, LCD-based , LCOS-based, and RP-CRT displays:

Technical Specifications

Inputs

Nine Video Inputs
&#8226; Two Composite (NTSC/PAL/SECAM)
&#8226; Two S-Video (NTSC/PAL/SECAM)
&#8226; Two Component (YPbPr or RGB/S) processes 480i/p, 576i/p, 720p, 1080i
&#8226; Three HDMI processes 480i/p, 576 i/p, 720p, 1080i, VGA/SVGA/XGA/SXGA@60Hz
Eight Audio Inputs
&#8226; Three HDMI
&#8226; Two Coaxial Digital
&#8226; Two Optical Digital
&#8226; One Analog Pair (L/R)

Outputs

One Digital Audio/Video Output
&#8226; Using HDMI (High Definition Multimedia Interface) connector
&#8226; Configurable for YCbCr or RGB
&#8226; Also carries digital audio
Two Digital Audio Outputs
&#8226; One Coaxial Digital
&#8226; One Optical Digital

Controls
Front Panel
&#8226; Infrared remote control with direct access codes or manual controls on front panel
&#8226; Functions accessible via either On Screen Display (OSD) or 2 line, 20 character front-panel LED display
&#8226; RS232 port for software downloads and automation.
&#8226; Fully programmable controls for each separate video input with non-volatile memories:
- Automatic input source detection & input priority selection
- Input aspect ratio select: 4:3 full frame, 4:3 letterbox, 16:9 full frame or custom input aspect ratio
- Output aspect ratio select: 4:3 and 16:9
Flexible horizontal and vertical Zooming & Panning controls
- Picture controls with memory for each input: Brightness, Contrast, Saturation, Hue, Y/C Delay, Sharpness
&#8226; Output Controls: Format/Resolution, Aspect Ratio, Sync Type, Colorspace (RGB or YCbCr),

&#8226; 13 Built-in test patterns for ease of set up

Miscellaneous
Power
&#8226; Universal AC mains input: 100 &#8211; 240 VAC @ 50-60 Hz
&#8226; Consumption <30W
&#8226; Sleep Mode &#8211; automatic 30 second timeout indicated by power indicator color change

Physical Dimensions
&#8226; 10.4&#8221;x17&#8221;x2.2&#8221; (26.3cmx43.4cmx5.5cm) with feet
&#8226; 10.4&#8221;x17&#8221;x1.8&#8221; (26.3cmx43.4cmx4.6cm) without feet

Available Accessories
&#8226; ABT102 Precision Deinterlacing daughter card
&#8226; Silver Front Bezel
&#8226; Rack Mount Kit (1RU)


FAQs:
- Q: How are the iScan VP20 and VP30 the same/different?

- The iScan VP20 and VP30 use exactly the same video processing chain and both can have the SD deinterlacing upgraded with the Precision Deinterlacing Card.
The iScan VP20 and VP30 have the same chassis and front panel design
The iScan VP20 does not have an analog video output and can not be upgraded with an SDI input.

The iScan VP30 has support for constant height setups and advanced timing control adjustments and the VP20 has support for 4:3 and 16:9 displays and output resolutions for most digital displays.
The iScan VP20 does not have an analog RGBHV/Component input using BNC connections.
The iScan VP20 has 3 HDMI inputs and the VP30 has 4
We are also working on advanced picture controls which will only be available for the VP30 (more details to come)
The iScan VP20 has preset output resolutions (with Horizontal/Vertical shift), whereas the VP30 can user-definable timing controls.

Q: What resolutions are predfined on the iScan VP20:
A: 480P, 540p, 576p, 720p-50, 720p-60, 1080i-50, 1080i-60, 1080p-50, 1080p-60, 640x480, 1024x768, 852x480, 1366x768, 1360x768, 1280x768 and 1024x576

Q: What are these new 'Game Modes' that come with the Precision Deinterlacing Card?
A: These modes can reduce the amount of video delay to less than a single frame. In many competitive processors the effects of applying complex algorithms to the video image results in upwards of a seven frame delay. This can inhibit the real-time performance for gamers who want instantaneous response to react to stimuli and to realize peak performance from their application. The Precision Deinterlacing Card (when set to one of the Game Modes) will reduce frame delay down to slightly less than one frame of video.

Q: What is on the DVD that comes with the Precision Deinterlacing Card?
A: The DVD that comes with the Precision Deinterlacing Card includes many test patterns to assist t you in optimizing the setup of your iScan VP20 and to evaluate the performance of your iScan VP20 (or any other video processing). This DVD was produced by Stacey Spears and Don Munsil (S&M) and I strongly believe that this will be the Reference DVD that everyone uses to compare video processing from now on.

The Static Patterns include:
Picture Controls (Brightness/Contrast, Color/Tint, Y/C Delay, and Resolution)
Geometry (Frame Geometry, Image Cropping, Cross Hatch - Coarse, Cross Hatch - Fine, and Focus)
Gray Scale (10IRE - 100IRE Windows and Gray Ramp)
Half Patterns (Black/White, Color 7 Bars 75, Color (7) Bars 100, Color (8) Bars 75 and Color (8) Bars 100 - These are the 'other half' of the test patterns which are built into the iScan VP30)

The Motion Patterns include:
Chroma Upsampling (ICP, 2-2, and 2-3)
Source Adaptive (Film, Film Detail, and Synthetic Wedge - Each test patterns has 2-2, 2-2-2-4, 2-3-2-3, 2-3-3-2-2, 2-3-3-2, 3-2-3-2-2, 3-3, 4-4, 5-5, 6-4, 8-7-8-7 cadences as well as a sped up cadence and bad-edits)
Edge Adaptive (Jaggies at 45/20/10 degress, Jaggies at all degrees, Video sequences which have very difficult diagonals: 'Ropes', Ship' , 'Hockey', and Bridge')
Mixed Mode (Horizontal Text and Vertical Text)
Montage

There is also a Demo Loop which goes through all of the deinterlacing evaluation content.

The Source Adaptive 'Film' and 'Film Detail' content should be familiar to everyone, they are the infamous Cafe scene (ever wonder what happens after the bum gets the newspaper?) and Super Speedway, respectively.

Q: Can the iScan VP20 take an HDMI input signal and output that same signal over the analog outputs?
A: If the input signal has HDCP (High-bandwidth Digital Content Protection) legally we must turn off the analog outputs. If the input signal does not have HDCP, then the iScan VP30 CAN output this signal as an analog signal (either RGB or component) at any resolution between VGA and 1080p.


Q: If I connect an HDMI (audio/video) source to the iScan VP20 will I be able to get audio out via the optical/coaxial digital outputs?
A: In most cases the audio that is available on the HDMI connection will be available on the optical/coaxial audio outputs. Exceptions include MLP (DVD-Audio) and DSD (SACD) which SPDIF connections are incapable of carrying due to bandwidth limitations.
Commento # 3 di: fabio2678 pubblicato il 23 Maggio 2006, 21:30
Lo spiegava benissimo anche nell'articolo!

....Il nuovo iScan VP20 utilizza la stessa identica architettura del modello superiore e rinuncio solo a marginali funzioni, come la disponibilità di uscite video analogiche.
Commento # 4 di: spidertex pubblicato il 23 Maggio 2006, 21:51
Una idea del prezzo? anche orientativa?
Sul sito dell'importatore italiano tutto tace, sul sito della DVDO anche...
Commento # 5 di: fabio2678 pubblicato il 23 Maggio 2006, 22:03
Mi azzardo ad ipotizzare un 1.699€....
ma mi auguro che fosse 1.499€
Commento # 6 di: sasadf pubblicato il 23 Maggio 2006, 23:30
Ucci ucci sento odore di cobuyucci!!

Nick, dicci un pò a chi rivolgermi per intavolare una bella trattativa...

qua facciamo uscire minimo minimo un cobuy da 50 pezzi!!!

walk on
sasadf
Commento # 7 di: sest pubblicato il 24 Maggio 2006, 08:36
COBUY !!

cobuy da 50 pezzi ?, mi aggrego vediamo dove potremmo arrivare con lo sconto !!!!
Commento # 8 di: Brigno pubblicato il 24 Maggio 2006, 09:15
Mi aggrego anche io
Commento # 9 di: MARCELLO pubblicato il 24 Maggio 2006, 10:52
mi abbino mooooooooolto volentieri anche io al cobuy!!!

p.s. non posso dire di essere nuovo del forum perchè sono iscritto da anni...ma non ho praticamente mai scritto!!!
ma è come se vi conoscessi tutti!!!!

fatemi sapere per il cobuy!!!
ciao
marcello
Commento # 10 di: Emidio Frattaroli pubblicato il 24 Maggio 2006, 11:31
Se pensate di poter lanciare un cobuy in questa discussione, non avete fatto i conti con questa amministrazione.

Il prossimo che parla di cobuy in questa discussione subirà punizioni adeguate e che potete solo immaginare.


Emidio

P.S.

http://www.avmagazine.it/forum/regolamento.php
« Pagina Precedente     Pagina Successiva »